1
stdClass Object ( [error] => stdClass Object ( [message] => (#10) This endpoint requires the 'pages_read_user_content' permission or the 'Page Public Content Access' feature. Refer to https://developers.facebook.com/docs/apps/review/login-permissions#manage-pages and https://developers.facebook.com/docs/apps/review/feature#reference-PAGES_ACCESS for details. [type] => OAuthException [code] => 10 [fbtrace_id] => Ai6RbWZFA_Jm437-0f_wCH6 ) )

AMP crediteert onverkochten al voor de controle

Pers 0 reacties 31 mei 2021

Vanaf 1 juni rolt AMP een nieuwe regeling voor de onverkochten uit. Winkels die op Distriweb de onverkochten doorgeven, zal AMP na twee dagen crediteren op basis van wat ze hebben ingegeven. De creditering komt voortaan dus voor de controle in plaats van erna.

Tot op heden maakte AMP de onverkochtestaat pas op na de controle van titels die een winkel als onverkocht had aangegeven. Dat systeem verdwijnt de komende maanden in fases. De winkels die omschakelen, zullen twee leveringsdagen na het indienen van hun borderel een onverkochtestaat ontvangen via Distriweb. Die onverkochtestaat zal overeenstemmen met wat de winkelier heeft ingevuld op Distriweb.

Vast stramien

Deze nieuwe procedure houdt ook in dat het aantal onverkochteborderellen dat AMP maandelijks crediteert een vast stramien zal volgen. De onverkochteborderellen van de laatste vier werkdagen (zaterdag inclusief) zal AMP immers altijd toevoegen aan de eerste onverkochtestaten van de volgende maand. Voor sommige maanden zal AMP dus meer dagen crediteren dan voorheen.

Controles blijven

Het nieuwe systeem betekent niet dat de controles verdwijnen. Die vinden nog steeds plaats, maar als AMP geen verschillen vaststelt, dan gebeurt er verder niets. Is dat wel het geval, dan zet AMP dit recht op een latere onverkochtestaat (debet of krediet). Persverkopers die klacht willen indienen, kunnen dat op basis van deze rechtzetting en niet langer op basis van de onverkochtestaat die gebaseerd is op wat ze zelf hebben ingevuld.

Tolerantiemarge

“Het is de bedoeling dat we de goede klanten behandelen op een goede manier”, zei Tom Vanhoutteghem, Sales and Marketing Manager Retail, daarover toen hij het nieuwe systeem in ons magazine Radar aankondigde. “We hebben een tolerantiemarge voor als je eens fout retourneert. Enkel wie continu probeert te misleiden, zullen we zwaarder aanpakken. Dat is een benadering die goed is voor de winkelier, maar evengoed bij ons voor minder workload zorgt. De voldoening zal hierdoor aan beide kanten toenemen.”

Gefaseerde invoering

De uitrol van het nieuwe systeem start op 1 juni voor de krantenwinkels die AMP belevert vanuit de sites van Rekkem en Jumet. In een volgende fase volgen de sites van Paal, Anderlecht en Lokeren. In de slotfase sluiten Houtdok (Antwerpen) en Luik aan. Als alles volgens plan loopt, werken alle winkels dit najaar met het nieuwe onverkochtensysteem.

0 reacties
Disclaimer Reacties

Als sectororganisatie vinden wij het belangrijk om te luisteren naar de meningen van onze lezers. Daarom is het mogelijk om op de artikels op onze website te reageren. VFP verzoekt haar lezers dit op een volwassen en beleefde manier te doen. Beledigingen, persoonlijke aanvallen, het spammen van de commentaren, illegale informatie (bv. inbreuken op het auteursrecht of andere wettelijke bepalingen) en commerciële informatie zijn niet toegestaan. VFP en de redactie van Radar eigenen zich daarom het recht toe om dergelijke reacties te verwijderen wanneer zij dit nodig achten.

Verder gaan wij uit van de goede intenties van de Radar-lezer. Commentaren worden niet voor publicatie goedgekeurd. Radar wijst alle verantwoordelijkheid af voor wat in de commentaren verschijnt en hoeft qua visie, waarden en mening niet noodzakelijk akkoord te gaan met wat in deze commentaren verschijnt.