Als het van minister van Justitie Van Quickenborne afhangt gaat bijna alle reclame voor sportweddenschappen in België nog dit jaar op de schop. Krantenwinkels vormen een uitzondering en kunnen binnen en buiten reclame blijven tonen. Dat vernam Radar op het kabinet van de minister.
Als een nieuw wetsvoorstel aanvaard wordt dan verliezen krantenwinkels weldra hun uitzondering op de wet op de openingsuren. Die biedt krantenwinkels nu de mogelijkheid om voor 5u en na 20u geopend te zijn. Het voorstel van Les Engagés (het voormalige cdH) wil de huidige regels vervangen door een vergunningsaanvraag bij de gemeente.
In de week van 2 mei 2022 zal AMP de Nederlandse kranten van DPG Media opnieuw naar Belgische krantenwinkels verdelen. De verdeling van onder andere De Volkskrant en het AD was stilgevallen toen de druk van de Belgische kranten van Lokeren naar Eindhoven verhuisde. De heropstart beperkt zich echter tot de provincies Antwerpen, Limburg en […]
Sinds begin april kunnen deelnemers aan trekkingsspelen van de Nationale Loterij via de app een digitaal spelformulier invullen. Voor de validering van het formulier stuurt de Nationale Loterij de spelers vervolgens naar een verkooppunt in de buurt.
Het Laatste Nieuws en De Morgen maakten eind maart de overstap naar de drukkerij van DPG Media in Eindhoven. We vroegen DPG Media en distributeur AMP om een eerste evaluatie en die is volgens de betrokkenen uitermate positief.
Krantenwinkels die nog vol steunen op de drie traditionele pijlers worden meer en meer een zeldzaamheid. Toch hebben we er eentje gevonden: een krantenwinkel zonder pakjesdienst, zonder postpunt, broodjesafdeling of nieuwkuis. Die zaak ligt in de Antwerpse rand, meer bepaald in Wommelgem en heet De Wolf.
Vanaf dinsdag 29 maart 2022 rollen de kranten van DPG Media van de persen in Eindhoven. De mediagroep heeft een sociaal akkoord gesloten over de sluiting van het Eco Print Center in Lokeren. Volgens AMP zou de impact van de verhuis voor de krantenwinkels beperkt moeten blijven.
Hebben de sigarettenfabrikanten moedwillig en in onderling overleg de accijnsverhogingen afgewenteld op groot- en kleinhandel? E-mails uit het onderzoek dat de Belgische Mededingingsautoriteit momenteel afrondt, lijken dat alvast te suggereren. Dat blijkt uit de pleitnota van VFP die Radar kon inkijken.
E-commerce, en bijgevolg de verdeling van pakjes, zet zich steeds verder vast als nieuwe pijler voor dagbladhandels. Het is een manier om hun activiteiten verder te diversifiëren, maar hoe goed verdien je met pakjes? Onlangs liet Homerr, een Nederlandse uitdager op de pakjesmarkt, weten dat het de commissie bijstuurt. Radar ging op zoek naar wat Nederlandse openheid in de anders zo gesloten discussie over de vergoedingen op pakjes.