1

DPG Media en AMP verteren verhuis naar Eindhoven goed

Pers 4 reacties 4 april 2022

Het Laatste Nieuws en De Morgen maakten eind maart de overstap naar de drukkerij van DPG Media in Eindhoven. We vroegen DPG Media en distributeur AMP om een eerste evaluatie en die is volgens de betrokkenen uitermate positief.

Vooraf hadden DPG Media en AMP zich sterk gemaakt dat de aanlevering van Het Laatste Nieuws en De Morgen vanuit Nederland slechts een beperkte impact zou hebben op de dagbladhandels. Goed een week na de start in Nederland, laat het duo weten dat alles vlot loopt. “Hierbij kan ik bevestigen dan de verhuis van DPG Media naar Eindhoven goed is verlopen”, zegt Tom Vermeirsch, Chief Commercial Officer bij AMP. “We hebben samen met DPG Media maximaal geïnvesteerd in extra aanvoerwagens en hierdoor worden praktisch alle bestemmingen exclusief aangereden. Zo winnen we heel wat tijd. De winkels zijn geïnformeerd geweest en in het algemeen ontvangen we weinig tot geen reacties.”

Dikkere krant

Bij DPG Media bevestigt Peter Bouckaert, Director of Retail Sales, de analyse van AMP. “Qua logistiek proces was dit een immens grote oefening en die is voor 99,99% perfect verlopen. De samenwerking tussen AMP, de drukkerij in Nederland en de redacties verloopt uitstekend.” Het is de winkeliers en rondemannen ook opgevallen dat de kranten een ander formaat kregen, in combinatie met enkele inhoudelijke aanpassingen. Ook daar wijst Peter Bouckaert op een goed onthaal. “De reacties zijn zeer positief. Voor beide titels geldt dat het een mooie nieuwe krant is met een nieuwe lay-out en nieuwe indeling. De lezers smaken de dikkere krant en de nieuwe rubrieken.”

Geen ideale omstandigheden

Tom Vermeirsch stipt bovendien aan dat de omstandigheden in de eerste week na de verhuis niet vanzelfsprekend waren. “We werden inderdaad niet geholpen”, zegt hij. “Overal waren er extra controles door de overheid bij transporteurs, wat vooral door het dossier Post NL in de aandacht kwam. Daarnaast ging het om een week met voetbalwedstrijden van de Rode Duivels, waardoor de redacties ook laat hebben afgesloten. Toch was de impact in het netwerk verwaarloosbaar. Behalve de afhalers in West-Vlaanderen kunnen we besluiten dat de massa van de krantenwinkels geen verschil in aanvoer constateren. Laat ons hopen dat we dit zo kunnen houden.”

En wat vindt u?

Om te polsen naar de ervaring van de winkeliers met de aanvoer van Het Laatste Nieuws en De  Morgen vanuit Nederland, doet Radar een rondvraag bij de persverkopers. Vul onze enquête in, het duurt slechts enkele minuten. We zijn benieuwd naar jullie bevindingen!

PS: extra commentaren zijn zoals altijd zeer welkom onder dit artikel, maar deze commentaren komen niet in de enquête terecht (bij voorkeur dus beide invullen).

Vul hier de enquête in.

4 reacties
nieuwste oudste meest gestemd
Verstraeten Marc

voor onze ronde is dit een ramp , leveringen om 8.30 u 7.30 6.30 voor ne ronde is volgens het amp normaal , waar ben ik toch mee bezig
5j geleden altijd rond 4u mijn kranten , nu mogen we al blij zijn dat we er hebben als de winkel open gaat ( 6u)
we hebben ne ronde van 80km , was vorige zaterdag maar pas om 12u terug
en de post krijgt ze nog altijd op tijd 4.15u

scheers patrick

vroeger altijd beleverd voor 5uur voor te kunnen open om 5uur30 . nu beleverd rond 5uur50 dus veel te laat en op zaterdag om 7uur15 dus zeker niet tevreden , zeg maar zeer ontevreden

gaelens dennis

Weer een grote teleurstelling voor onze klanten, daar we vele klanten hebben voor nederlandse kranten.
Uitleg was(nederland te laat geleverd)
Wij hebben namelijk veel nrc lezers.

Petit & co

Maar geen Nederlandse kranten meer das erger
Volkskrant fd ad trouw

Disclaimer Reacties

Als sectororganisatie vinden wij het belangrijk om te luisteren naar de meningen van onze lezers. Daarom is het mogelijk om op de artikels op onze website te reageren. VFP verzoekt haar lezers dit op een volwassen en beleefde manier te doen. Beledigingen, persoonlijke aanvallen, het spammen van de commentaren, illegale informatie (bv. inbreuken op het auteursrecht of andere wettelijke bepalingen) en commerciële informatie zijn niet toegestaan. VFP en de redactie van Radar eigenen zich daarom het recht toe om dergelijke reacties te verwijderen wanneer zij dit nodig achten.

Verder gaan wij uit van de goede intenties van de Radar-lezer. Commentaren worden niet voor publicatie goedgekeurd. Radar wijst alle verantwoordelijkheid af voor wat in de commentaren verschijnt en hoeft qua visie, waarden en mening niet noodzakelijk akkoord te gaan met wat in deze commentaren verschijnt.