Wanneer de Nationale Loterij schaaft aan haar publiekslieveling, zijn we logischerwijs benieuwd naar de reacties van spelers en verkooppunten. Een eerste feedbackmoment wijst alvast op een positieve teneur.
De zomer is hét moment om jouw Lotto-verkoop een zonnige boost te geven! Van 8 juli tot en met 3 augustus 2025 kunnen jouw klanten profiteren van een exclusieve actie in jouw krantenwinkel: ze spelen 6 trekkingen, maar betalen er maar 5.
Sinds 1 mei is de vernieuwde Lotto-formule van de Nationale Loterij officieel van kracht. Dagbladhandelaars verkopen Lotto sindsdien aan een hogere prijs per roosterspel. Daartegenover staan verhoogde winstkansen, inclusief elke maand een budget voor een droomwoning. De Nationale Loterij geeft aan met deze ingreep het imago van Lotto te willen verjongen.
De Nationale Loterij heeft een goed jaar achter de rug. Welke rol de fysieke verkooppunten daar nog in spelen, is echter niet in één conclusie te vatten. Ze vallen wel terug in aantal, maar blijken tegelijk voldoende gewapend tegen de opmars van de digitale alternatieven. Tegenover het afgenomen aandeel van de persverkoopsector staat dan weer […]
Vandaag maakt de Kansspelwet nog een onderscheid tussen de producten van de Nationale Loterij en de kansspelen van private aanbieders, met ook verschillende regels op vlak van marketingcommunicatie. Maar nu ligt er een nieuw wetsvoorstel op tafel, gericht op uniformiteit.
Ook voor de spelen van de Nationale Loterij is eindejaar een topperiode. Een creatieve presentatie staat garant voor een succesvolle verkoop van de bekende Krasbomen en Kadoosjes uit het eindejaarsassortiment. “Deze producten verhogen elk jaar onze omzet.”