Als weddenschappenoperator is Stanleybet niet te spreken over het KB rond de definitie van winkels die weddenschappen mogen verkopen. Voor de eigen business, maar ook omwille van de gevolgen voor krantenwinkels. De opinie van Joris Petillion, Managing Director van Stanleybet in België en Business Development Manager Northern Europe voor de Stanleybet Groep.
Via een Koninklijk Besluit heeft de federale regering nieuwe regels bepaald om het aantal schijndagbladhandels terug te dringen. Om een F2-licentie voor sportweddenschappen te krijgen (of te vernieuwen), zullen dagbladhandels een minimumaanbod en -omzet aan pers moeten aanbieden. Bovendien mogen de sportweddenschappen de drempel van 250.000 euro aan inzetten per jaar niet overschrijden.
Voor de verkoop van de 170 krantenwinkels van Press Shop en Relay liet bpost de kandidatuur van de Nationale Loterij links liggen, ten voordele van het gokbedrijf Golden Palace. Intussen bekijkt minister van Overheidsbedrijven De Sutter of ze de verkoop nog een halt kan toeroepen.
In 2021 boekte de Nationale Loterij voor het eerst een omzet boven 1,5 miljard euro. De omzet gerealiseerd door de krantenwinkels blijft stabiel, maar het belang van digitaal en van andere verkooppunten neemt gestaag toe.
Een handelszaak zonder Facebookpagina is in 2021 eigenlijk bijna ondenkbaar. Heeft u er nog geen, maar weet u niet meteen hoe u dat moet aanpakken? Geen nood, wij leggen alles nog eens haarfijn uit. Want met ons Lottery Ambassador-programma is het sowieso een fluitje van een cent om ook op sociale media te scoren!
De gezelligste én commercieel belangrijkste tijd van het jaar is volop aan de gang. De komende dagen gaat werkelijk iedereen nog op zoek naar het perfecte cadeau voor zijn of haar dierbaren. De Nationale Loterij geeft tips om hierop in te spelen in de krantenwinkel.
De Kansspelcommissie kan sinds 10 december geen aanvragen meer behandelen voor een nieuwe of hernieuwde F2-vergunning. Dat blijkt uit een informatieve nota van de Kansspelcommissie. Voor dagbladhandels die binnenkort hun driejaarlijkse vergunning moeten hernieuwen, dringt zich een probleem op.
In het jaar 1441 nam men in Brugge een nooit gezien initiatief waarvan ze niet konden vermoeden dat het de fundering zou leggen van wat we 580 jaar later wereldwijd kennen als ‘een loterij’.
December is traditioneel een maand waarin de producten van de Nationale Loterij het bijzonder goed doen. “Ook dit jaar zetten we alles op alles om er een knaller van een maand van te maken”, zegt Patricia Pen, B2B Communicatiemanager Nationale Loterij, tijdens een gesprek over de acties.