Uit een recente enquête van BAT Belgium blijkt dat de helft van de bevraagde Belgische vapers hun vapeproducten online heeft gekocht. Dat is opmerkelijk, gezien de online verkoop van e-sigaretten met nicotine in België verboden is. We zochten uit wat er aan de hand is.
De eerste accijnsverhoging die de regering De Croo doorvoerde, moet niet enkel de begroting spijzen, maar ook het roken ontraden. Daarom stijgt de prijs van rookwaren, maar die prijsstijging is onvoldoende groot om de winstmarge van de groot- en kleinhandels te vrijwaren. Hoe komt dat?
Tabaksgroothandel Tabagro-West heeft sinds begin deze maand een nieuwe directie. Steven Spaens neemt het roer over van Ben Cauwelier, die zich na vijftien jaar bij Tabagro-West toelegt op zijn activiteiten in de betaalsector.
Verrassend nieuws begin dit jaar toen BAT Belgium aankondigde dat het naar het Grondwettelijk Hof stapt om het verbod op tabaksreclame in de krantenwinkels aan te vechten. Radar ging in gesprek met woordvoerder Pieter Van Bastelaere om de beweegredenen van BAT te doorgronden.
De sigarettenfabrikanten zijn niet van plan om snel hun grip op het tabaksrek achter de toonbank te lossen. Het biedt hen de laatste strohalm om hun producten te blijven tonen aan de bezoekers in de winkel. De contracten blijven (meestal) lopen, de facings blijven bestaan en de wetgeving laat zelfs nog enige creativiteit toe.
VFP heeft het Grondwettelijk Hof laten weten dat het wenst tussen te komen in de zaak van BAT Belgium tegen het tabaksreclameverbod in de krantenwinkels. Zolang het is toegestaan om rookwaren te verkopen, vindt VFP dat het ook mogelijk moet zijn om in deze winkels reclame te maken voor deze producten.
Sinds 1 januari is reclame voor rookwaren in uw winkel verboden en mogen enkel nog neutrale verpakkingen in uw tabaksrek zitten. Een belangrijke verandering voor het rek dat zich bevindt achter de toonbank, op zowat de meest gegeerde plaats in uw winkel. Radar is benieuwd wat dagbladhandelaars veranderen aan hun tabaksrek achter de toonbank of […]
Vapen zit met een immens imagoprobleem. Dat blijkt uit een enquête van marktonderzoeksbureau iVOX bij 1.000 Belgen en 300 vapers in opdracht van British American Tobacco. Zeven op de tien Belgen vinden vapen even schadelijk als roken.
British American Tobacco (BAT Belgium) stapt naar het Grondwettelijk Hof om het verbod op tabaksreclame in de krantenwinkels aan te vechten. Dat staat te lezen in het Belgisch Staatsblad en in het verzoekschrift dat onze redactie liet opvragen. Na een overgangsperiode van een jaar was dit verbod sinds 1 januari daadwerkelijk van kracht in de krantenwinkels.