1

Persdistributie

Pers

Wordt persverkoop een dekmantel?/ 20 oktober 2019

Een dagbladhandel overnemen om er vervolgens een dagwinkel van te maken die vervolgens ook ’s nachts geopend blijft, met dank aan de uitzondering op de wet op de openingsuren? Los van de vraag of het strookt met de geest van de wet, is het ook in de praktijk niet zo vanzelfsprekend.

Pers

Dagbladhandels willen dagwinkel worden/ 20 oktober 2019

Het was een opvallende vaststelling in 2019: veel dagbladhandels willen een ‘dagwinkel’ worden. Vaak gaat het vervellen gepaard met een overname en wil de nieuwe uitbater ook graag op latere uren de winkel openhouden. Om te begrijpen vanwaar die evolutie komt, is het belangrijk om de wet op de openingsuren en haar gevolgen goed onder de loep te nemen.

Pers

Imapress lanceert ‘Imapress Inkoop’/ 5 september 2019

Deze zomer liet persdistributeur Imapress de krantenwinkels weten dat het de keuze heeft gemaakt om uit te groeien tot een inkooporganisatie. Achter het idee schuilt een andere manier van denken over distributie naar krantenwinkels. “Het systeem van hoge aantallen binnenduwen om zichtbaarheid te creëren, moet eruit”.

Pers

Cascade wordt De Deeluitgeverij/ 4 september 2019

Eind april 2019 transformeerde het voormalige Cascade zich tot De Deeluitgeverij. De uitgeverij geeft eigen titels uit, maar biedt ook ondersteunende diensten aan andere uitgevers. In een interview geeft zaakvoerder Kristine Ooms inkijk in de plannen van De Deeluitgeverij.

Pers

DPG Media wil doorleveren verder uitbouwen/ 4 juni 2019

In 2016 zette DPG Media, toen nog De Persgroep Publishing, de eerste stappen in de richting van een systeem van doorleveren. In 2019 leverden 125 persverkopers door aan 330 doorleverpunten. Tijd voor een balans.

Pers

“Op de Vlaamse puzzelmarkt zit nog rek”/ 22 oktober 2018

Niet enkel bij de uitgevers van kranten en magazines voltrekt zich momenteel een consolidatie. Ook de puzzelmarkt is in volle beweging, getuige daarvan de recente overname van Sanders PuzzelMedia Groep door Keesing Media Group. Voor Keesing is het de derde acquisitie in korte tijd. Stefaan Cornilly, Chief Commercial Officer van Keesing Media Group, legt ons uit waar de dynamiek vandaan komt.

1 6 7 8